tisdag, januari 02, 2007

Min blogg 2006

Januari
1 januari: Min första dag som fri och arbetslös efter ett roligt, men väldigt slitigt, år som 3Q på Uplands nation.
3 januari: Fick veta att jag fått vg på språkhistorian. Lillasyster Pernilla fyllde 21.
4 januari: Alternativt nyår.
18 januari: Gör ett test på Ungt val och får veta att jag tycker mest som en folkpartist, och sen kristdemokrat. En politisk kris, med andra ord.
19 januari: Börjar plugga igen. Barn- och ungdomslitteratur.
20 januari: Jag börjar fundera på val av barnvagn, och bloggens hittills hätskaste diskussion följer.
22 januari: Var på lägenhetsvisning. Idag bor jag i den lägenheten.
23 januari: Börjar plugga danska.
24 januari: Drömde om Mimmi och Robin, som jag aldrig träffat.
27 januari: Jag förutspår att Linda Skugge är på smällen flera månader innan det blir offentligt.
27 januari: Är på första delen av föräldrautbildningen och känner mig inte direkt hemma.
30 januari: Vi vann budgivningen på lägenheten!

Februari
4 februari: Såg Shakespears Lika för lika i Stockholm.
5 februari: Vi köpte vår Knorr-vagn.
8 februari: Hittade en gammal klasskompis på Aftonbladet och skrattade så magen guppade.
10 februari: Ett telefonsamtal som många gillade.
14 februari: Jag tittar inte på hockey.
21 februari: Jag är kär i Johan.
22 februari: Wanja blir en kär del av mitt liv.
23 februari: Skriver tenta i danska.
27 februari: Sjunger om mina graviditetskrämpor.

Mars
2 mars: Hittade min gamla kompis Herminne på webbisarna.
3 mars: Pappa vet inte vad quorn är.
10 mars: Johan får sålt sin (vår) etta. Men någon tvättmaskin har jag den dag idag ännu inte sett till.
14 mars: Vi fick nycklarna till lägenheten.
15 mars: Vi börjar fixa i lägenheten.
16 mars: Jag lånade ut min kropp i medicinens tjänst.
16 mars: Jag och Johanna la golv i nya sovrummet.
Resten av mars: Vi flyttar till Årsta och är utan internet i några veckor.

April
1 april: Min pappa fyllde 50. Grattis!
5 april: Vi får internet till nya lägenheten.
9 april: Beräknat födelsedatum, men ingen bebis.
11 april: Värkarna sätter igång. Spännande, va?
12 april: Kaspian föds <--- viktigaste datumet på hela året!
13 april: Hemma igen.
21 april: Jag kallar Kaspian för "en riktig tjockis" eftersom han väger 3770 gram.
22 april: Kaspian är på Uplands för första gången.

Maj
1 maj: Jag fyllde 24.
2 maj: Trött på bvc-s "det är normalt".
12 maj: Misslyckat försök att gå på fest.
15 maj: Kaspian sov hela natten (med en matning).
18 maj: Lillasyster Pernilla är i Karibien och jag är inte alls avundsjuk.
19 maj: Bildbeviset på golvet jag la.
21 maj: Final i hockey-vm.
28 maj: Mors dag och massagepinnen.
31 maj: Jag och Herminne pratar i telefon.

Juni
1 juni: Herminne hälsar på och jag får träffa Louize (som hon stavas vet jag nu).
4 juni: Grillade med föräldragruppen.
6 juni: Personalfest.
11 juni: Hälsade på hos mina föräldrar.
14 juni: Hälsade på Herminne i Örbyhus.
15 juni: Bjöd heltidartjejorna från min 3Q-tid på middag.
19 juni: Ny föräldragrupp. Kaspian väger över 6 kg.
20 juni: Ny mobiltelefon.
22 juni: Firade midsommar med Kaspian hos mina föräldrar. Johan jobbade.

Juli
1 juli: Var på Kaspians syssling Karls dop.
5 juli: Ny dator.
7 juli: Jag börjar arbetet med min uppsats i filosofi. Bättre sent ...
9 juli: Jag börjar träna med Blossom.
10 juli: Vi får vår efterlängtade diskmaskin.
17 juli: Kaspian rullar från rygg till mage.
18 juli: Vår underbara säng levereras.
27 juli: Jag köper en våg.
31 juli: Min uppsats blir klar, så där 3 år försent.

Här slutade blogger fungera. Så ... ni får de resterande 5 månaderna ... sen.

2 Comments:

At 6:15 em, Blogger P said...

Hahaha roligt telefonsamtal, du borde ringa hem oftare :D

 
At 11:16 fm, Blogger Unknown said...

jag har nyligen hittat hit från mimmi och tänkte skriva en rad och ge mej till känna.
en sammamfattning av bloggåret 2006 passar en nykomling som mej perfekt. :)

ha en bra dag! /kristiina

 

Skicka en kommentar

<< Home