tisdag, mars 14, 2006

Ett dagsverke

Idag har jag fått mycket gjort.
10-14 var jag på ofvandahls och pluggade. Fick en massa läst. Och så tjuvlyssnade jag massor på folk runt omkring mig. Det är alltid roligt. Sen gick jag hem och gjorde inlägg i bulen. Sista dagen på den här delkursen, så det gäller ju att bli klar.
Sen kl 16 var vi på banken för att fixa med köpet av nya lägenheten. Jag skrev på några papper, Johan skrev på betydligt fler. Så fick vi nycklar till nya lägenheten.
Sen till Kebab House, där det blev en ostburgare med strips åt mig, och en falaffel till Johan. Tycker det är så roligt, när de lämnar ut maten brukar de alltid ge Johans mat åt mig. Är det typiskare tjejer att vara vegeterianer, eller?
Sen träffade vi Johans mamma och gick till mäklaren, och ordnade med försäljningen av gamla lägenheten.
Efter det tog vi bilen ut till nya lägenheten. Inga lampor, det hade vi inte tänkt på. Så jag låg på golv i mörkret med en tumstock och mätte upp hur stort sovrummet var. Så vidare till IKEA, där vi köpte golv. Det blev ek. Inne-trät nummer ett, och faktiskt också snyggt. Sen vidare till Bauhaus för att köpa flyttkartonger, och så hittade vi en speciell "lägga laminatgolv-såg".
Tillbaka till nya lägenheten och lämna golv, sen blev jag avsläppt vid ica där jag nu handlat. Johan åkte tillbaka till sina föräldrar för att klippa sin pappa. Han kommer väl hemcyklande så småningom.
Puh! Jag har så ont i min kropp. Och ont i huvudet. Och har missat halva gilmore girls. Men vad gör jag inte för att roa er, mina kära läsare?

3 Comments:

At 9:18 em, Anonymous Anonym said...

Bilen!? Har ni köpt bil också! I så fall är jag löjligt avundsjuk.

 
At 8:17 fm, Blogger Veronika said...

Nej! Vi har inget körkort! Det var Johans föräldrars bil. De skjutsade. Jag ska skriva mer ordentligt nästa gång så det inte går att misstolka. :)

 
At 10:01 fm, Anonymous Anonym said...

Haha. Annars hade det varit väldigt många vuxenpoäng på en gång. ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home