torsdag, juni 22, 2006

Två timmar

Om knappt två timmar slutar pappa jobba för dagen och sätter sig i sin Ford och kör hit till Uppsala. Han ska hämta mig och Kaspian så ska vi fira midsommar med mina föräldrar. Johan stannar i Uppsala. Han ska hovmästra bröllop i morgon, och sen ska han och de som jobbar i morgon bli fulla som små grisar på lördag. Så jag och bebisen flyr hem till mina föräldrar.
Jag har inte firat midsommar med mina föräldrar sen jag var kanske 13-14. Och då smet jag säkert till folkparken och stannade så länge jag nu fick vara ute då. Istället har jag firat midsommar på Vässarö alla år, utom ett år i gymnasiet då jag åkte ut med Ida och hennes familj i skärgården, och några år då jag knappt firat alls. Tex då jag var i Schweitz eller på Island, där de inte firar midsommar.
Nej, nu borde jag börja packa medan Kaspian sover. Det är så mycket svårare att packa när han är vaken, av någon anledning. Vi får se om jag uppdaterar något hemifrån föräldrarna, annars önskar jag glad midsommar så ses vi på söndag eller nästa vecka!