tisdag, juni 20, 2006

Vonkan goes materialist

Usch. Vilken materialist jag är. Har en fullt fungerande mobil. Så köper jag en värsting-mobil. Men den har ju kamera. En riktig kamera. Inte bara en låtsas-kamera. Och mp3-spelare. Hur ofta man nu kan gå runt med musik i öronen när man har en bebis. Men jag har ju flyttat ut till förorten och i höst kommer jag åka buss varje dag. Då behöver jag en musikspelare. Iofs har jag ju redan en fullt fungerande mp3-spelare också.
Har jag nämnt att Johan fixat en av sina datorer med plattskärm och ny hårddisk och sladdlösa nätverkskort och tangentbord och jag vet inte allt så jag kan spela spel och göra skolarbete. Har jag också nämnt att jag äger en fullt fungerande laptop. Men allvarligt talat kan man inte spela wow på den. Och vi vill ju kunna spela samtidigt tillsammans. Hur ofta man nu kan göra det när man har en bebis (svar efter kl 21 på kvällarna).

Tillägg 21:42. Sitter och kollar på fotboll medan Johan plockar med min telefon. Så säger han: "Vad avundsjuk jag blir. Jag har ingen mp3-spelare, och du har två stycken och nu en mp3-mobil." Vad, har jag två mp3-spelare? Ja, tamigtusan. Det har jag ju.