onsdag, juni 14, 2006

Resa till Örbyhus

Igår åkte jag och Kaspian till Örbyhus för att hälsa på Herminne. Måste säga att jag verkligen beundrar den kvinnan - två döttrar (den ena sex år den andra fyra månader), två kattor som i veckan fått 11 kattungar, två ödlor och jag vet inte hur många fåglar, OCH karln jobbar i Stockholm och kommer bara hem på helgerna. Stor applåd till henne. Jag höll på att tuppa av av allt liv och stoj och bråk, och jag stannade bara några timmar.





















Här ligger våra små charmtroll. På bilden skulle man kanske inte gissa att Louise faktiskt är två månader äldre (dvs dubbelt så gammal) än Kaspian. Men tusan vad hon rör sig omkring och är stabil.















Sju såna här röda kattungar bor hemma hos Herminne, och fyra i andra färger. Tydligen säljer ungarna som smör i solsken smälter. Håller tummarna för att det inte är några dumma människor som bara vill ha dem som sommarkatter, för då letar jag reda på dem och slår dem i huvudet med en stor slev.















Det var roligt att låna det ena av Louises babygym. Kaspian låg där hur länge som helst och flörtade med orangea kossan och spegelblomman. När Ida (sex år) såg honom där var dock hennes kommentar "Det där är en tjejleksak". What?

2 Comments:

At 10:47 em, Anonymous Anonym said...

Bara med en slev? Ta en stor spade! Det lyser tokrött i ögonen på mig om någon tar sommarkatter! Jag HATAR det. *morr*
Vad fin Kaspian är :)

 
At 9:35 em, Blogger Veronika said...

Jag tror nog man får kraftigare sving med sleven. En spade kan vara svår att få upp i rätt höjd. Men du har rätt, en spade i huvet är vad de borde ha.

 

Skicka en kommentar

<< Home