torsdag, december 28, 2006

Trött och tråkig

Jag är trött och tråkig och ogillar mitt liv. Mest ogillar jag att min bättre hälft (om man får kalla honom så trots att vi inte är gifta) inte är bättre än jag. Idag skulle han göra två saker: betala räkningar och ringa sina föräldrar. Okej att han har haft Kaspian men hur svårt kan det vara?

Själv har jag inte gjort det jag borde. Så jag är egentligen inte bättre jag. Men mina saker går bara ut över mig. Att jag läst bloggar istället för att plugga är ju inte hans problem. Inte på samma sätt. Det som går ut över resten av familjen, som att städa köket och ordna med återvinningen, har jag gjort.

Nu när Kaspian äntligen somnat ska jag lägga mig och läsa mer filosofiska tidskrifter. Johan spelar wow sedan några timmar tillbaka. Småbitter sa jag? Jag menade nog storbitter.