söndag, juni 11, 2006

Familjehelg

Det var lite som semester att vara hos föräldrarna i helgen. Massa parabol-kanaler, lagad mat, läsk i kylen, chips i skafferiet. Som hotell med roomservice och gratis minibar. OCH dagis, åtminstone korta stunder i taget tycker mina föräldrar om att passa bebis.
Vi tog en milapromenad på lördagsförmiddagen. Givetvis brände vi oss i solen. Och fick blåsor under fötterna (Johan) och på lilltårna (jag). Och Kaspian ville inte ligga i vagn hela vägen, dock mer än halva vilket får ses som med beröm godkänt. Sen blev det fika med farmor, farfar, min farbror Peter och hans Lena. Annars bara lugn och ro.
Träffade några gamla kompisar från förr. Dels Erik som jobbar på Konsum. Han sprang vi på när vi köpte glass (målet på långpromenaden - närmsta affären 5 km bort). Dels Terry som bott i Kiruna och pluggat där i fyra år. Han kom hem i fredags, så han hälsade på på lördagskvällen. Vi tittade på film sen gick han hem igen. Han åker till Göteborg i höst för ex-jobb.
Idag åkte vi förbi barnens hus (det blev inget babyland i fredags). Vi köpte ett babygym som vi tror Kaspian gillar. Han tyckte det var askul en stund iaf. När man tjongar till en lila åsna riktigt ordentligt spelar den en melodi - jättekul tyckte Kaspian. Tyvärr har han bara lyckats två gånger, så efter det har han bara slagit vilt omkring sig, utan att ha lyckats få den att spela. Vilket gjort honom hysteriskt arg. Hmm, farligt. När han blev alltför arg satte vi honom på soffstödet så han kunde titta på bokhyllan. Då blev han glad igen.

I veckan blir det efterbesök hos barnmorskan, första träffen med nya föräldragruppen här i Årsta, middag (som jag lagar) för vi fyra tjejer som jobbade ihop i höstas, och sen inget mer. Och veckan efter det är det midsommar. Då ska Johan jobba och sen bli fuller. Jag funderar på att åka hem till föräldrarna. Nån som har nån bättre idé?

3 Comments:

At 11:16 em, Anonymous Anonym said...

Låter som en schysst helg! Middagen ska bli skitkul! Jag ser verkligen fram emot den. :-) Har du sett att det finns ett nytt etikettstest på dn.se/etikett. Jag fick ett fel, hehe.

 
At 8:40 fm, Blogger Veronika said...

Jo, det var en bra helg. Lite synd bara att ingen av syrrorna var hemma. Pillan är ju i Karibien nånstans, och det var Annelis första helg på sommarlovet så hon var också borta.
Det andra etikettestet kom innan Kaspian föddes, så det gjorde jag för ganska länge sen. Alla rätt igen, om jag inte minns fel. Eller har det kommit ett tredje?

 
At 10:50 fm, Anonymous Anonym said...

Jag vet inte. Jag hade inte gjort det här förut i alla fall. Jag torskade på dillkvisten. Den var skitsvår!

 

Skicka en kommentar

<< Home