lördag, februari 04, 2006

Hemma igen

Det var en konstig pjäs. Men härligt att ha varit på teater. Blev genast sugen att se något mer. Första akten var tråkig till halvtråkig, men en del roliga skämt. I pausen måste skådisarna rökt på eller nåt, för efter den blev det lite action. Jag skrattade mycket. Speciellt åt motorsågen.
Dock den gamla vanliga Shakespeare-kritiken, hans kvinnosyn är ju inte från detta decennium (jag hade tänkt skriva 100-årsordet, men det har helt försvunnit ut ur min hjärna). Nej, just det. Han levde ju förr i tiden....
Börjar dock inse att min kropp inte är helt förtjust i 40 min tåg, 20 min promenad, 3 h teater, 20 min promenad och sen 40 min tåg. Benen, ryggen och underlivet gör oooont. Då är det skönt att man får gå och lägga sig. Så god natt alla.

1 Comments:

At 11:01 fm, Blogger Veronika said...

Sekel! Doh...

 

Skicka en kommentar

<< Home