söndag, juni 04, 2006

Grillfest, grillfest, hela dan

Nu har vi varit och grillat med föräldragruppen. Verkligen jättetrevligt. Även om varken jag eller Johan (eller Kaspian för den delen) slog något rekord i att vara sociala så var det trevligt. Vi stannade i 2½ timme. Som vanligt roligt att höra andras bajs och kräk historier. Eller om James som äter i en halvtimme en gång i timmen, fast på nätterna bara varannan timme - men som klarar av att välja tutte själv så Emma kan ligga och sova på nätterna. Det är ju helfestligt.
Både Anna och Emma hade lagat chokladefterrätt som de bjöd på. Jag tyckte lite "Oj, jag har ju slutat äta choklad". Och då sa alla tjejer att de åt choklad fast de inte fick. Hihi. Skönt att höra att det inte bara är jag som äter choklad fast jag ammar. Eller som Ulrika sa "Varken choklad, jordgubbar eller nötter får man äta, men jag har ätit allt det". Och ingen av oss har märkt några negativa effekter av chokladätandet. Som sagt, skönt att prata med andra föräldrar.
Vi passade även på att hämta ut vårt Vienetta-paket. ICA har skickat ut en gratiskupong till stamkunder, och vi har fått dels till Lutis, dels till Torgkassen - dvs de ICA-butiker vi handlade i förra året. Årstahallen där vi handlar dagligen har inte skickat nån gratiskupong. Imorrn ska vi till Uplands, dvs nära Lutis, så då ska vi hämta vårt glasspaket därifrån.
Ytterligare en kompis från förr har hört av sig och vill träffas. Är att skaffa barn som att vinna på lotto eller bli kändis? Vill folk som bara är bekanta plötsligt bli vänner? Jag tycker ju det är jätteroligt förstås. Det är Anna som jag läste isländska med min första termin i Uppsala, och typ den enda kompis jag skaffat mig bland mina kursare. Alla andra Uppsala-kompisar är antingen nationsaktiva, eller kursare till Johanna. Jag vet inte hur många poäng jag tagit (absolut över 100, men vet ej hur mycket mer) och nya kursare varje termin - och ändå bara en enda kompis. Nej, något socialt geni är jag nog inte.