söndag, december 31, 2006

Dagen går mot sitt slut

Så. Himla. Trött.
Känns lite dumt och mesigt att inte stanna uppe i en halvtimme till och fira in det nya året. Men samtidigt är det ju ingen egentlig mening att stanna uppe heller. Här har skjutits fyrverkerier i timtal, så jag har sett min beskärda del redan.
Vi har inte gjort nåt speciellt, utom att vi åt lite finare middag. Jag fick ryggbiff med hasselbackspotatis och gräddsås, Johan fick samma fast nåt vegetariskt istället för biffen och Kaspian ett smörgåsrån. Smörgåsrån är ytterst behändiga. Men ger ett halvt till Kaspian och sen sitter han snällt och äter upp det, medan man själv kan ägna sig åt sin egen middag.
Till efterrätt blev det chokladmousse för oss vuxna, medan Kaspian fick en fruktis.

Annars har dagen ägnats åt en sista vända på mellandagsrean. Fast den byter väl bara namn till januari-rea imorgon, kan jag tänka. Och då sänks priset ytterligare till halva reapriset. Kan man hoppas. Jag handlade ett par vanliga byxor, ett par plysch-byxor och ett par träningsbyxor. Dessutom utökades mitt och Johans tröj-förråd med varsin tröja.
Jag har även ägnat en ansenlig tid av dagen till att studera. Jag har nu lagt ortnamnen bakom mig och slängt mig in i personnamnens underbara värld. Dessutom har jag kollat upp lite andra studierelaterade saker. Jag har ju nämligen, har jag insett, läst 10 poäng för lite för att kunna börja på lärarprogrammet i höst. Orutinerat men sant.
Dessutom har jag mätt upp vår klädkammare och sen suttit på ikea och funderat hur vi ska inreda. Vi fick presentkort på 2500 kr i julklapp, och det kommer räcka ganska lagom till nya garderober med inredning. Perfekt! Johan har spacklat en vägg i rosa rummet, så det är också på g. Kanske vår lägenhet snart förvandlas till ett hem?
Nu ska jag gå och städa köket.
Gott nytt år!

1 Comments:

At 11:48 em, Anonymous Anonym said...

Gott Nytt År!

 

Skicka en kommentar

<< Home