onsdag, mars 15, 2006

Arbetsamt

Dagen började senare idag än igår, men jag hann med mycket idag också. Först kl 14 var jag på nationen och satt med Lottis redovisningar i två timmar.
Vid 17 kom jag till Årsta. Johan skulle komma efter jobbet, fast han skulle förbi ÖB först. Jag kollade runt lite i lägenheten, sen gick jag till ICA och köpte wienerbröd, toapapper och tvål. Handdukar och vattenglas hade jag tagit med mig. När jag kom tillbaka hade Johan utöver verktyg köpt toapapper och tvål på ÖB. Så vi har 20 rullar toapapper i nya lägenheten. Det ska väl räcka ett tag.
Johan hade också köpt makaroner och en kastrull (lite smartare än wienerbröd till middag) så vi lagade till vår första måktid. Makaroner och ketchup. När vi ändå höll på och fipplade med spisen tänkte vi kolla ugnen också. Då trillade hela luckan ner. Så det blir till att köpa en ny spis/ugn meddetsamma.
Vi tog bort heltäckningsmattan i stora sovrummet. Det tog kanske... 2 minuter. Sen ägnade vi någon timme åt att försöka få det rent. Sen ytterligre någon timme för att få bort listerna. Det var det klurigaste vi gjorde. De satt som berget, och vi fick med oss halva väggen på köpet. Imorgon lägger jag och Johanna golv hela dagen. Sen får väl Johan, när det är klart, spackla, innan vi sätter upp nya lister. Måste köpa nya lister, de blev lite trasiga.
Det blir nog så att vi tar bort heltäckningsmattan i lilla rummet med detsamma också. Det var ett ganska okej linoleumgolv under det i stora sovrummet. Hoppas det är lika i lilla rummet. Får man bara rent det är det tusan så mycket bättre än heltäckningsmattan. Och billigare (och mindre arbetsamt) än att lägga nytt golv där också.
I morgon har jag ett möte kl 17. Det blir inte så kul. Men det är ett viktigt möte jag själv efterfrågat, och jag blev frågad om tiden passade. Så lite får jag skylla mig själv. Sen på fredag har jag tvättstuga 7-12, och sen 14-16 ska jag vara på akademiska sjukhuset för att vara läkarstudenternas försökskanin. Och ja - på lördag går flyttlasset. Så lite packa måste jag väl göra också.
Så hör ni inget från mig har jag fullt upp. Väldigt fullt upp. Och vi vet inte när vi får igång internet borta på nya stället.

Appropå hur mycket tur vi haft vad gäller flytt och allt. Den är inte slut än. Idag ringde köparen av vår lägenhet. Han kan flytta in redan 1 april! Det är ju strålande! Då slipper vi dubblahyror, och Johan kan lösa sitt ena lån. Då gör det inte så mycket att spisen går sönder, och man måste köpa en ny. Det går som på ett ut.