torsdag, februari 23, 2006

Danska

Jaha. Då har fem poäng till nästan trillat ner. Det som tog över en timme var översättningen. En A-4a från danska Se & hör. Handlade om kaffedrickare och deras vanor. En del ord var lite svåra, men jag tror nog jag klarade hela översättningen. Och resten av tentan gick också bra. Var en grammatikgrej jag var osäker på, men jag gissade rätt, märkte jag när jag kollade upp när jag kom hem. Hihi.
Nu har jag en vecka på mig att läsa en roman jag själv valt och skriva lite om den. Ett författarporträtt, ett referat och en miniordlista. Tre sidor långt. Sen har jag 5 poäng till. Wihoo!
Från nu läser jag alltså (om man bortser från danska romanen) bara bulen som ju är halvfart på distans. SÅ SKÖNT! Behöver knappt gå utanför dörren mer. Men imorgon ska jag ner på stan och göra slut på studiemedlen på bokrean. Och köpa pepsi max. Får ont i huvudet utan, men har inte haft råd denna vecka.