tisdag, januari 24, 2006

I helgen jag drömde

en så himla konstig dröm. Har glömt många detaljer men tänkte berätta ändå.
Jag åkte med nån form av gratisbuss ut på landet. Eller - det kan ha varit en lastbil. Det viktiga var att den var gratis och åkte bort från Uppsala. För jag hade nämligen bara fem 20-or i plånboken (vilket till fullo stämde överrens med verkligheten, nu har jag tre). Bussen stannade i Västerås.
Vad kan man göra i Västerås? Då ser jag att det är en kö utanför Mimmis hus. Klockan är nämligen bara 11 och hon öppnar först kl 12. Jag vet inte varför jag vill till henne men ställer mig längst bak i kön.
Framför mig i kön, eller möjligtvis att han kom direkt efter mig, finns Robin. Han orkar inte vänta till klockan blir 12 + att han av nån anledning ogillar de andra i kön. Så han har ett knep. Man stoppar in en tia i en liten myntautomat, så öppnas dörren i porten bredvid. Så kan man därifrån ta sig in till Mimmi. So far so good.
Tidsaspekten är lite oklar, men jag hinner iaf inse att jag skarpt gillar Robin. Trevlig typ, liksom. Sen försvinner han in i porten. MEN NÅT BLIR FEL. Så grindarna öppnas och folk börjar välla in till Mimmi.
Nu tycker jag det är lite genant att jag står där. Jag känner ju inte ens henne! Vad ska jag hem till henne att göra? Så står jag där med en barnvagn i handen (va? var kom den ifrån? undrar vilken sort det är? vet ej) när Mimmi kommer ut och undrar ungefär "Vad fan gör du här?". Att hon känner igen mig är lite konstigt, hur kan hon veta vem jag är?
Då förklarar jag att jag är där med Robin (eftersom jag blivit kär i honom). Då säger hon: Konstigt, för han var helt panikslagen pga av människorna i kön så han sprang ut bakvägen. Och då vill jag förklara att det var de andra inte mig han sprang ifrån.
Mimmi släppte iaf inte in mig, så jag gick tillbaka till bussstationen med barnvagnen dragen bakom mig (tittade inte på eller i vagnen, hallå pucko-jag när jag drömmer, vill ju se bebis o vagn!) och försökte hitta en gratisbuss hem. Inte så lätt!
Sen fortsatte drömmen med hemresan. Jag slutar här, för det blev en ganska lång dröm iaf. Jag åkte iaf förbi stället där jag gift mig (jag? gift? what?), och lite andra konstiga prylar.

I natt sov jag 15 timmar. Ungefär. Med lite vaken-tid. Kissa, dricka vatten, vrida sig, puffa på pojkvän, sånt. Vet inte vad jag drömde om.

Förtydligande några timmar senare: Jag känner alltså inte Mimmi och Robin. De skriver en kommentar ibland, och jag håller koll på dem via deras bloggar. Men det är väl ett tecken på att jag sitter mer tid framför datorn och håller koll på mina "låtsaskompisar" än på mina riktiga kompisar. Jag tyckte det var en konstig dröm iaf.

2 Comments:

At 6:07 em, Anonymous Anonym said...

Var ju tvungen att kolla vad du drömt nu när Mimmi länkade hit. Det var en rolig, men snurrig dröm! haha

Vart läser du barnlitteratur förresten? Jag har min magisterexamen i ämnet (från Lund). :-)

 
At 8:14 em, Anonymous Anonym said...

Mimmit sa att jag hade varit med i din dröm så jag kollade läget. Jag var ju till och med huvudpersonen i din dröm! ;) Har inte drömt om dig, men om jag gör det säger jag till! He he...

 

Skicka en kommentar

<< Home