måndag, maj 01, 2006

Födelsedag

Idag var det födelsedagsfika. Jag fick bl a två strykjärn. Så kan det gå. Men vi ska få byta det ena mot en elvisp. Fina grejer. Jag fick också två böcker, en som jag inte riktigt börjat läsa än och så Ebbas stil av lillsyrran (Anneli). Har läst två kapitel i den. Har lite svårt att applicera hennes tips och tankar på mig själv. Om jag inte får rejäl ökning på lönekontot (eh, jag är mammaledig, så näe) snart kommer jag aldrig nånsin lägga mer än 1000 kr i månaden på kläder, skor, väskor och accesoarer, oftast inte ens i närheten av det. Så för att arbeta mig igenom hennes tips kommer jag få arbeta hela livet bara för att få en basgarderob.
Kaspian var inte riktigt lika social som i påskas. Han låg och sov, eller var kinkig och ville ha mat. Men jag tycker han är världens sötaste och goaste ändå. Och folk tyckte han var söt, också när han skrek så han blev alldeles röd i ansiktet. Det är skönt att jag och Johan inte får panik längre ens när han skriker så. I början när han skrek blev vi alldeles hispiga. Nu vet vi ju att han allt som oftast bara är hungrig när han gallskriker.
Är lite besviken för Johans prinsesstårta var mycket populärare än min maräng- och chokladmoussetårta. Nåja, mer tårta över till mig.
Resten av födelsedagen ska nu ägnas åt tv-tittande och soduko-lösande. Ja, och ammande och blöjbyten, då. Imorgon ska jag och Kaspian klara oss själva igen. Och som extra utmaning är det dags för besök hos bvc. Läskigt. Men det ska nog gå bra, bara vi får sova i natt.

Jag vill också skicka en liten vink till lillsyrran (Pillan) som landade i Rio de Janeiro tidigare idag. Hon hälsade att det var 22 grader varmt, hon svettades om fötterna, de skulle hitta nånstans att äta frukost och allt var bra. Nej, jag är inte avundsjuk. Fast när jag var i Schweiz var det 30 grader varje dag, så 22 grader är väl inget att skryta om. Men det var kanske tidigt på morgonen?

2 Comments:

At 9:17 fm, Anonymous Anonym said...

GRATTIS GRATTIS i efterskott! Fick du mycket choklad? :-D

 
At 9:37 fm, Blogger Veronika said...

Nja. En godispåse och en sån där aladdin chokladhjärtan-ask. Inte alls mycket om man jämför med förra året. Hihi.

 

Skicka en kommentar

<< Home