onsdag, januari 18, 2006

Valångest

Hmm. Gjorde testet på ungtval för att se vilket parti som tycker mest som jag. Döm om min förvåning när jag är mest folkpartist. Då var det dags att gå och dra nåt gammalt över sig.
Folkpartiet är dock inte dråpslaget - med 3 %-enheter mindre kom Kristdemokraterna! Jag har blivit en fucking tant!
Å andra sidan verkar mina gamla älsklingar tycka helt galet i flera sakfrågor. Så. Antingen går jag med i ett parti jag tror på och får dem att ändra sig, eller så får jag byta block. Varför finns det inget parti som tycker som jag?

4 Comments:

At 7:04 em, Anonymous Anonym said...

Haha, men jag då! Miljöpartiet! Vad betyder det liksom? :D

 
At 12:44 em, Blogger Veronika said...

Hallå? Kristdemokraterna?
Fast inget parti passade mig särskilt bra. Folpartiet och jag tyckte lika i 53 %, Kristdemokraterna och jag 50 %. Så jag tycker de har FEL i hälften av frågorna. Å andra sidan har andra partier fel i ännu fler frågor.
Finns det inget litet skitparti jag kan rösta på. Typ "Vi som tycker som Vonkan"-partiet, eller så.

 
At 12:10 fm, Anonymous Anonym said...

var så lätt att fuska ju.. kunde inte låta bli att testa olika alternativ och sen tycka som de partier jag tycker ok. och helt dumma åsikter hade de inte

 
At 11:54 fm, Blogger Veronika said...

Man får väl inte veta sanningen om man fuskar hellre. Fuskis!

 

Skicka en kommentar

<< Home