måndag, juli 10, 2006

Pappas första semesterdag

Idag var hela min familj här. Huvudpersonen var min kära fader som skulle fixa i köket. De kom vid 9.30. Pappa slängde sig omedelbums på knäna och började borra i skåp och väggar. Klockan 10 kom vaktis och stängde av vattnet. Då blev det såga och kapa och fixa. Han bytte bla ut blandaren, eftersom den vi hade inte var kompatibel med en diskmaskin.
Sen fikade vi.
Efter det åkte jag och pappa och hämtade en kärra, och sen till coop för att hämta vår kyl/frys och vår diskmaskin. Sen när vi kom hem packade pappa upp diskmaskinen och konstaterade att för att kunna installera den behövde vi sådär 112 prylar till. Så då åkte vi tillbaka till coop och letade runt. Vi hittade tyvärr inte allt.
Samtidigt ringde syrrorna och undrade hur det skulle bli med lunchen. De fick ringa pizza. När vi kom tillbaka åt vi lunch.
Efter pizzan sprang jag och Kaspian till bvc för tremånaderskontrollen. Mina föräldrar åkte till bauhaus för att leta efter det sita. Systrarna stannade hemma och tittade på Tyra Banks Show. När jag kom tillbaka från bvc var diskmaskinen så gott som färdiginstallerad. Sen fick pappa borra ett hål i en vägg så vi kan dra en tv-sladd till rosa rummet från vardasrummet.
Dags för en fika igen. Sen åkte föräldrar + Pillan hem igen. Anneli ska ju stanna här hela veckan för att passa Kaspian medan jag skriver uppsatser. Och nej - idag har jag tyvärr inte hunnit skriva någonting. Kaspian var inte på solskenshumör, och Anneli dög inte som tröstare. Inte skrivit nåt. Bara läst lite bakgrundsinfo. Men vet man bara vad man ska skriva skriver man ju en sida i timmen.
Imorgon hoppas jag att sängen kommer. Så kul är det inte för Anneli att sova på soffan i vardagsrummet.