måndag, juni 19, 2006

Lilla Grodan




















Min lilla groda är inte så liten längre. Idag på bvc vägde han mer än 6,1 kilo. För det är ju ingen poäng att använda gram nu när han börjar bli så himla stor. Min lilla söta bebis börjar bli stor. Nu ligger han inte lika fint på medelkurvan längre, utan har gjort ett hopp upp på nästa kurva. Lilla tjockisen.

Föräldragruppen bestod av två mammor och två pojkar, om man borträknar mig och Kaspian. Med oss blev vi tre av varje. Ganska liten grupp. Antagligen blir vi fler i höst. Och inga pappalediga män. Men i höst är det ju Johan som får gå på möten. För då pluggar ju jag. Vi bytte nummer, får se om vi hittar på nåt. Den yngre av de två andra mammorna verkade nästan lika uttråkad som jag.

4 Comments:

At 6:01 em, Anonymous Anonym said...

Fett stor! Undra om jag kommer våga leka med honom nrä ni kommer på besök...

 
At 8:22 em, Blogger Veronika said...

Det törs du nog. Var lite försiktig så han inte sätter sig på dig bara. :)

 
At 10:09 em, Blogger Prinsessmamman said...

Det där med mammagrupper är märkligt. I vår hade vi hur dålig gemenskap som helst. Vi var 7 familjer och ingen som man kunde tänka sig att träffa privat. En kompis till mig hade en kanongrupp. Fortfarande efter 7½ år umgås familjerna flera gånger varje år, åker på resor ihop och sådär! Tur att man har andra vänner!!

Söt kille du har förresten!

 
At 8:06 em, Blogger Veronika said...

Mm. Hur gemenskapen blir beror nog dels på människorna, och dels på den som håller i mötena. I min förra grupp tvingade tanten oss att prata massor, men i den här nya fick vi bara info om vaccineringar, sen gick hon och lämnade oss ensamma. Då gick vi hem.
Jag funderar dock på att ringa i nästa vecka och fråga om de ska gå på öppna förskolan. Jag är i desperat behov efter nytt kontaktnät.

 

Skicka en kommentar

<< Home