fredag, december 29, 2006

Cause we are living ...

Idag blev det shooooopping. Eller inte shopping, men storhandling.
Först till elon där vi sa att vi ville ha en 230 volts spis. Då fick vi två att välja på. Sen gick försäljaren och dubbelkollade så hade vi bara en att välja på. Så det blev en electrolux med häll och varmluftsugn. 8500 kostade den (samma på coop kostade 9000 såg vi sen så det var ju bra). Men sen köpte vi till sån barnsäkerhetsgrej för 390 kr (vad?). Och sen ville jag ha varmluftsplåtar, vilket ingick till bosch och husqvarna men då inte electrolux. Två plåtar blev 800 kr. Men det var ju julklapp så det var bara att tacka och ta emot.
Sen till coop för storhandling. Där blev det en ny micro och en ny dammsugare. De var på rea + att vi hade en sån 5 % grej. Så det blev inte så fasligt dyrt. Med tanke på att jag får hjärtinfarkt varje gång jag tar fram dammsugaren pga att den faller isär, och micron är så ojämn att det är nästan töntigt. Ena gången tar det 20 sekunder att värma en nappflaska, nästa 1 minut. Idiotiskt! På coop blev det även mycket mat - ketchup, pasta, köttfärs, barnmat, osv. Och Johan bunkrade upp med veg-mat. Tyvärr är utbudet av det inte så stort på vår lokala ica-butik så han passade på.

Om en timme åker Johan och jobbar, han ska servera på en middag. Och jag är i det närmsta förstörd. Min gröt-hjärna från igår kvarstår, mitt dåliga humör likaså. Har blivit lite småsjuk också, slem i halsen. Vi får hoppas att Kaspian är ett snällt barn ikväll. Bara jag inte planerar in något annat än att sitta på golvet och kasta leksaker på honom (han tycker faktiskt det är ganska roligt när man kastar kossa-bollen i huvudet på honom så han ramlar baklänges, knäpp-ungen) så ska det nog gå bra.
Just nu sover Kaspian. När han vaknar ska vi till ica och handla lite grejer också. Jag behöver tex chips om jag ska överleva kvällen. Någon fryspizza också så jag kan inviga micron. Invigning av dammsugaren får vänta.