fredag, maj 19, 2006

Att hålla vad man lovar

Här kommer bildbevisen från när jag lade golv i graviditetsvecka 38. Tyvärr är inte jag med på några bilder, eftersom det var jag som höll i kameran. Så det är kanske inte egentligen bildbevis. Snarare före & efter bilder.


Här ser vi den fina heltäckningsmattan, med spår efter tidigare möblering. Najs!


Här river vi ut mattan. Dammigt! Vi fick våttorka typ fem gånger för att få rent.


Här har jag och Johanna kommit halvvägs. Riktiga golvläggare har alltid energipåfyllning nära till hands.


Det färdiga resultatet. Vi har dock, två månader senare, ännu inte fått upp golvlisterna. Men annars - rackans vad snyggt! Och med tanke på mängden bröstmjölk, bebisbajs, kiss och smutsiga skor golvet fått utstå är jag glad att vi gjorde oss av med heltäckningsmattan.

Saker som är kvar att göra i sovrummet:
* måla taket
* tapetsera om, eller måla väggarna
* sätta upp golvlister
* fräscha upp fönsterkarmar o balkongdörr
* köpa ny säng, med sänggavel enzo
*hundra andra småsaker
Ja, sen har vi ju rosa rummet, hallen, vardagsrummet och köket också.