fredag, maj 12, 2006

På fredag är det fest

Johanna hade inflyttningsfest idag och tjatade på att jag borde komma. Efter mycket diskussioner med Johan om hur detta skulle ordnas rent praktiskt bestämde jag mig för att gå.
Jag tog vagnen (med selen i korgen) och begav mig till staden för att köpa inflyttningspresent. Men först förbi hm och köpa kortärmade bodys, eftersom de långärmade är något för varma. Det blev bara en eftersom Kaspian började skrika. När vi kom ut från hm satte jag honom i selen. Han slutade gråta.
Sen till household där jag snokade runt lite. Hittade en muffins-receptbok och en muffin-form. Bra inflyttningspresent. Sen vandrade jag mot djäknen. Med bebis på magen och vagn framför mig.
Jag kom till Johanna 1900, den tid jag fått angivet. Nästa gäst kom kl 2000, och sen droppade det in fler och fler. Under den timmen när jag var enda gästen hann jag amma två gånger, byta blöja en gång, gå 10 varv runt deras lägenhet med snyftande bebis, samt sitta i soffan och äta 10 chips och en ferrari-bil. Vid 20 hade bebis lugnat ner sig, låg lungt på min arm. Då började det komma folk. Han blev kinkig igen.
Så jag åkte hem. Haha. Vilken fest. Stannade i en timme, gick hem lite efter åtta. Åh, vilket partyanimal jag är!