tisdag, februari 14, 2006

Vilken tur man kan ha!

Jag missade ju två lektioner förra veckan för jag låg hemma sjuk. Dessutom har den lilla sjukdomsveckan gjort att jag ligger lite efter i planeringen. Så idag när jag kommer till skolan visar det sig att läraren också varit sjuk. Så jag har bara missat en lektion. Vi skjuter på alla lektioner, och sen har vi dubbellektion på fredag. Detta gör att jag inte alls måste ha läst klart 1800-tals romanen till i morgon - utan till på fredag!
Nu ska jag ta tag i den sista diskussionsuppgiften i bulen. Har bestämt mig för att göra ett seriöst försök. Jag har köpt bullar, kakor, chokladbollar och läsk för att motivera mig. Då ska det nog gå bra! Dessutom är internet trasigt på stora datorn, och så mycket gillar jag inte att surfa med laptopen. Fast uppdatera bloggen måste jag ju!