torsdag, februari 09, 2006

Nu kan väl inget gå fel? Och sen sedvanligt gnäll.

Johan skriver kontrakt och betalar handpenningen på lägenheten imorgon. Sen flyttar vi om en månad. Det knasiga är att vi ju typ måste ha visning på denna lägenhten nästa vecka om vi ska hinna sälja innan april. Men Johan tror det där löser sig. Banken beviljar tydligen också dubbla lån under den tiden vi har två lägenheter. En halv miljon hit eller dit, liksom. :)
Johan är på mig att jag måste skärpa mig med skolan. Att jag måste få g. Det fattar jag väl? Vill säga åt honom att det är jobbigt att plugga här hemma när det är så stökigt. Han är ju bara hemma lite grann och då sitter han framför tvn/datorn. Klart han inte hinner bli trött på hur grisigt det är. Tror inte ens han märker.
Jag städade duktigt idag. Dammsög och tvättade våra trägolv med såpa. Drog ut spisen och tvättade bakom. Skåp- och kylskåpsluckor. Dammade öppna ytor i vardagsrummet. Fint fint. Johan har inte märkt nåt än. Men han ska laga pannkakor åt mig, så det är kanske jämnt. Men vore trevligt om han märkte iaf att jag varit lite duktig. Bara för jag inte pluggat så mycket har jag ju inte inte gjort nytta.