tisdag, februari 14, 2006

God morgon!

Idag kom jag faktiskt ur sängen i tid, så jag hinner till danskan klockan 10. Har funderat och funderat. Tidigare tänkte jag att jag var tvungen att ta 9.40-bussen för att hinna. Men det räcker ju med 9.55-bussen. I Uppsala har vi ju akademiska kvartar - briljant idé!
Däremot har jag inte direkt läst klart romanen som ska vara färdigläst till i morgon. Jag har inte ens kommit halvvägs. Igår läste jag iaf utan ordbok. Det gick ganska mycket snabbare, och det kanske är 2-3 ord jag inte förstår per sida, så jag missar ju inte så mycket av texten. Jag slutade läsa sent igår kväll när Johan börjat snarka. Det kom två ord i samma mening jag inte förstod, och jag orkade alls inte titta i ordboken. Då var det god natt.
Blev jätteoboytörstig igår kväll, så nu får jag dricka te till frukost. Det var ju dålig planering!