fredag, februari 10, 2006

Dagens kan de så kan jag

Aftonbladet.
Nu har piratpartiet rasslat ihop sig och skramlat ihop sig och bildat parti. Jag gillar speciellt följande:
Hur ställer ni er i kärnkraftsfrågan?
– Vi tar inte upp andra frågor. Det är meningen. Vi tycker inte att det är väsentligt om det är 18 eller 19 procents moms på böcker. Det viktigaste är rätten till privatlivet. Vi samlar folk både från före detta vänsterpartiet och före detta moderaterna.
HALLÅ!!! Till och med jag vet att bokmomsen är nere på 6 %. Och de tror att de ska komma in i riksdagen! Ett enfrågeparti (har för mig det hette ad hoc-parti när man läste samhällskunskap?) har inget i riksdagen att göra.
Och vilken är då den enda frågan? Jo, att avskaffa upphovsrätten helt och att värna den personliga integriteten! WHAT??? Snälla. Rösta inte på dessa tjommar. Då är faktiskt både fp och kd bättre.
Nu får jag börja fila på mitt eget partiprogram - det verkar ju inte vara så svårt. Några tänkbara frågor: nej, jag orkar inte skriva just nu. Återkommer kanske sen.