torsdag, januari 04, 2007

Bra idé

Jag har ju knappt tid att träna nu, och ännu mindre tid blir det när karln börjar jobba. Vad tror ni om att jag köper ett par gympaskor till och så börjar jag jogga? Att sticka ut och springa en halvtimme har jag ju tid med varje dag. Att åka till gymmet och springa en halvtimme där tar runt två timmar. Liiite skillnad.
Jag har ju fortfarande årskort på sats så jag tänkte köra pilates på lördagar, för då jobbar ju inte Johan. Och sen kanske försöka hinna med ett pass i veckan också, antingen att Pernilla får vara barnvakt, eller att jag tränar på kvällen när Johan kommit hem. Men då inte köra kondition, utan antingen styrketräning eller bodybalance.
Är det en bra idé, eller kommer jag hitta på nya ursäkter för att inte träna?

2 Comments:

At 10:46 em, Anonymous Anonym said...

För mig är det så att jag måste boka in en dag och tid för att jag ska göra det. Annars kommer jag inte iväg, tyvärr är det så också att träna hemifrån inte fungerar särskilt bra för mig utan det ska vara ett pass som man åker till. Förstår inte alls varför det ska vara så. Nu vet jag ju bara hur det är för mig, du är den ända som kan säga hur det är för dig ;-)

Lycka till iallafall med träningen!

Kram Jennie

 
At 11:38 fm, Anonymous Anonym said...

Jag är lika som Jennie. Det måste vara nerskrivet, eller ännu bättre, att man har bestämt med en träningskompis att man möts till passet... Då måste man verkligen iväg :)

Tanken är väl att jag ska iväg ikväll. Har årskort på Friskis & Svettis, och ikväll är det Skrivstång/jympa som gäller. Lite tyngre, men jag föredrar att hellre att krypa ifrån träningen än att vara lite andfådd och svettig. Det ska kännas i kroppen att man gör nått...

 

Skicka en kommentar

<< Home