onsdag, januari 03, 2007

Jag blir galen

Alltså, blogger har strulat i en månad.
Först och främst kan jag inte logga in på ett normalt sätt. Jag skriver in www.blogger.com/login.g då kommer jag till gamla loginsidan. Där skriver jag in mina gamla blogger-användaruppgifer. Då får jag en upplysning om att jag bytt till nya blogger och ombeds logga in med mitt google-konto istället. Sen kommer jag in! Det går alltså inte att på något sätt logga in direkt med google-kontot, och det går absolut inte att "spara användaruppgifter".
Sen det där med kommentarer. Ibland funkar det fint, oftast inte. Jag kan helt enkelt inte läsa och lämna kommentarer i min egen blogg. Så om ni känner er förbisedda eller tycker jag är lat som inte svarar är det inte mitt fel. Och jag är ju ganska flitig på att skriva i andras gästböcker och kommentarer.
Efter jag skrev "nyårskrönikan" går det inte att använda länk-grejen. De sista dagarna i juli skrev jag själv i html-kod, men det är så jäkla bökigt. Orkar faktiskt inte göra det. Så tills blogger visar sig från sin rätta (eller åtminstone braiga) sida får ni nöja er med första halvåret 2006.

4 Comments:

At 2:21 em, Blogger P said...

Mm det süger. Men när man kommer till den andra sidan, när man omdirigeras från nya till gamla, så kommer det upp en såndäringa adress, som man ju kan spara o sen gå direkt till? Fast störigt att användarnmanet är mejladressen nu, o den inte vill sparas, så man måste skriva den vaaarje gång o den är mer än dubbelt så lång som mitt förra, valda, användarnamn

 
At 2:25 em, Anonymous Anonym said...

Jag tröttnade på blogger och bytte till WordPress och egen domän. Såååå mycket enklare.

 
At 3:05 em, Blogger Unknown said...

vad jobbigt att det strular. det har varit lite knäppt för mej också den senaste tiden.

jo, jag tror också att vi har hälsat på bilddagboen. :)

 
At 8:05 em, Anonymous Anonym said...

Installera en WP-blogg på Kaspians domän, mycket smidigare!

 

Skicka en kommentar

<< Home