torsdag, januari 04, 2007

I slutet av januari

Måste peppa mig själv lite, så här kommer skryt.

Filosofi: 50 p (dvs 10 för lite för att påbörja lärarprogrammet, jag har 5 p som jag påbörjat, och 5 p av de jag har är marxistisk filosofi som jag är osäker på om det "räknas" som filosofi, så det blir nog att jag läser ett år filosofi till - det är ju så sjukt intressant, och det där med att tjäna pengar är ju överreklamerat).
Litteraturvetenskap: 40 p (+ att jag påbörjat 10 p i Barn- och ungdomslitteratur, som jag tänkte försöka hinna med nu i vår, har gjort ungefär hälften).
Nordiska språk: 55 p (varav 20 p är isländska, danska och norska (5 p av de två sista får jag också tillgodoräkna mig på b-kursen)).

Fan, bara 145 p. Trodde det skulle vara betydligt mer. *räknar* Jag har tagit studiemedel för 130 veckor. Det betyder att jag "bara" tagit 15 p extra. Med tanke på att jag tog 35 p min första termin på universitetet är det inget att hänga i julgranen. Det måste vara fel nånstans. *suckar* Det känns som jag läst dubbelt jämt, men det har jag bevisligen inte. *gråter*
Gud, vilken dålig pepp.