söndag, december 17, 2006

Storstädning

Vi har fått ner tapeten och slipat bort de värsta ojämnheterna i rosa rummet, vilket också gör att den sista delen rosa-het försvunnit ur rummet. Så nu måste vi tömma det, för vi tänkte passa på att måla taket när vi ändå håller på.
Men var ska vi ställa alla saker? Tja, vi har ju en ganska stor klädkammare (sådär 6 kvadrat, nästan som ett studentrum ju, tamigtusan). Men den såg uts om hej kom och hjälp mig. Nu har vi städat den. Det blev en svart sopsäck med pet-flaskor (vi hade börjat samla i den, men det hade börjat svämma över och fanns över hela golvet), 2 stora kassar med kläder (och flera par skor *klappar mig själv på ryggen*) till myrorna, 1 kasse omfördelades in i våra vanliga garderober, och allmän städning.
Vi åkte ner med jag vet inte hur mycket till källaren också. Minst fem lådor, ligginsatsen till barnvagnen, extramadrassen till spjälsängen (vi fick Johans gamla ju, men köpte en ny och fräsch), sommarkläder och -skor, Kaspians ettårspresent (vi köpte sandleksaker en masse för 20 kr), osv.
Jag städade min garderob också. För att mer skulle få plats, och rensade bort massor till myrorna, och ut med sommarkläderna. Och alla gravido-kläder ligger i en påse till jag orkar sälja dem på tradera. Lite jobbigt att ha en hjälpreda strl 65 cm bara, eftersom han glatt tog mina kläder och la dem i en hög på golvet så där 3 sekunder efter att jag nogsamt vikt dem och lagt dem där de skulle vara.
Så nu är det dags att bära över allt från rosa rummet till klädkammaren.

På tisdag fyller Johan år. Då blir det hans släktingar över på fika. Och eftersom Johans morföräldrar, och en av hans hundra mostrar kommer över är hans mamma stressad, så vi måste ha fint då. Haha. Så vi städar på hej vilt. Jag skrattar när jag ser bilder från när Kaspi var helt nyfödd. Vi bodde ju verkligen i en enda stor oreda. Okej att det är långt kvar till vårt hem ser ut som ett inredningsmagasin, men hyfsat städat och hyfsad ordning har vi.

1 Comments:

At 9:44 em, Anonymous Anonym said...

vad duktig ni varit som skänt bort massa saker. jag tycker det är sååå svårt att rensa ut!!

 

Skicka en kommentar

<< Home