torsdag, december 14, 2006

Skynda skynda

Tänkte skriva något bitskt om alla dem som röstade på borgarna och som nu ångrar sig. Alliansen faller i opinionsmätningarna, samtidigt som de redan genomfört (eller inom närmsta året ska genomföra) ovanligt många av sina vallöften. Måste ju bero på att folk antingen inte fattade vad de röstade på, eller att de helt enkelt är dumma i huvudet. Sen finns det ju många som röstade på alliansen och fortfarande är nöjda, dem säger jag inget om. Även om jag kunde.
Men, nu har jag ju inte tid. Måste på föreläsning och sen springa på styrelsemöte. Tyvärr blir vi inte beslutsmässiga, för två av styrelseledamöterna fick en liten flicka idag. GRATTIS! Så går det när man är med i styrelsen för Föräldrar som studerar. Sen till bibblan och kolla upp en sak jag började kolla på för ... månader sen. Men jag har aldrig hittat boken. I morgon är sista inlämningsdag, så det börjar bli dags att kolla igenom hyllorna.
Ah well. Bussen var det. Hej då!

2 Comments:

At 12:58 em, Anonymous Anonym said...

Ja, jag har också tänkt skriva det där inlägget om folk som röstade på borgarna, men så insåg jag att majoriteten av mina läsare inte kommer känna sig träffade så jag skippade det.

 
At 8:52 em, Anonymous Anonym said...

Hehehe men grejjen är ju att man röstar på ett parti som man tror på, samtidigt blir det inte alltid som det partiet vill eftersom dom måste sammarbeta :-/ Det är ju samma sak med miljöpartiet-vänstern-sossarna. Många gånger har man kännt sig lurad på grund av att dom har lovat saker som de inte har kunnat genomföra, skillnaden här var väl att man visste vad man fick, dvs de gick redan ut med innan vad de hade kommit överens om, det gör ju inte sossarna-v-mp, så att rösta på dom är ju som att rösta på grisen i säcken ;-)

Kram Jennie

 

Skicka en kommentar

<< Home