torsdag, december 14, 2006

Att vrida på dygnet

Alla som nån gång levt ett lite friare liv, eller för den del arbetat på konstiga tider, vet hur otroligt lätt det är att vrida på dygnet. Helt plötsligt går det inte att stiga upp innan kl 14. Inget konstigt med det, även om det finns moralputtar som tycker det är skandal. Jag har alltid gillat nätterna, det är där efter 23 in på småtimmarna jag är utan tvekan mest produktiv. Tror det beror på att distraktionerna är som färst då. Hemsidor och bloggar uppdateras oftare dagtid, det går bättre program på tv, det går att ringa vänner, det går att gå till affären.
Men nu har det blivit lite av katastrof.
Förut somnade Kaspian vid 21. Men nu har han vridit dygnet efter Johan och mig. I natt somnade han tex kl 3! Och vi trynar sen gott till 10-tiden på morgonen. Det går ju inte. Det var ganska lätt att plugga efter Kaspian somnade, att få saker gjort på där på kvällen. Men jag bara pallar inte med att gå upp innan honom på morgonen och få saker gjorda.
Så vill jag få nåt plugga gjort är det efter klockan 3 om natten som gäller.

1 Comments:

At 8:08 em, Anonymous Anonym said...

jag är som du. älskar att vara vaken på natten. Skönt när man jobbar kväll/natt, men jobbigt när man ska upp fem för att jobba!

Men himmel och plättar så effektiv man är på natten!

 

Skicka en kommentar

<< Home