fredag, december 15, 2006

Yes!

Kaspian ligger och sussar i sin säng. Hoppas han fortsätter med det till så där klockan 9 imorgon. Då måste jag nämligen upp. Ska ta bussen 10 imorgon - och hör sen! Till biblioteket och fixa den sista norskauppgiften. Bara jag nu hittar boken. Måste vara beredd med pengar och prylar att köpa kopieringskort också. Sen lunch på stan. I like!
Efter det ska jag upp till SOFI och sitta i deras läsesal en stund. Ska slå bland referenslitteraturen, inför en liten presentation jag ska hålla 8 januari. I morgon är sista lektionen i namnforskningen innan jul, och jag har ingen mer lektion innan presentationen i januari. Och så ofta knallar jag ju inte förbi SOFI när det är jullov. Lika bra att ha det gjort.
Nu ska jag tillbaka till den norskauppgift jag kan göra utan boken. Har gjort en innehållslig jämförelse på Aftenposten och Dagbladet. Nu ska jag göra en språklig jämförelse. Det tar lite längre tid, och kräver att man räknar a-ändelser och kollar upp ordens genus och annat. Har 300 ord kvar att skriva. På bokuppgiften har jag 150 ord kvar.
Undrar jag hur många ord jag skrivit totalt? Om varje uppgift är om ca 1000 ord torde det bli 6000 ord. Då är ju 450 en ganska liten mängd ord i sammanhanget. Häpp häpp.