måndag, december 18, 2006

Mindervintertimman - nånting, nånting - endast tomten är vaken

Fast inte här hemma hos oss. Kaspian sitter och spelar sin telefon och sin lila åsna om vartannat. Ibland reser han sig upp och dansar till. Sött, men ska inte barn sova så här dags?
Johan spelar wow. Fast det var min tur att spela sa vi tidigare. Så jag kan inte spela, för nån måste ju ha jour när Kaspian äter plåster, kräks över skrivaren, river ner böcker i huvudet på sig själv (jo, allt detta har hänt senaste timmen). Och det är svårt att springa när man spelar.
Om jag slår honom i huvudet med en stekpanna, somnnar han då? Eller så rycker jag ur sladden till nätverksanslutningen, så får Johan ta hand om Kaspi. Jag har ju börjat spela sims2, det är ju inget online-spel. :)

2 Comments:

At 7:33 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ungar uppe vid midnatt... jag minns det som igår. :-D

 
At 11:41 fm, Anonymous Anonym said...

Midvinternattens köld är hård.
Ja.

/besserwissern

 

Skicka en kommentar

<< Home