tisdag, december 19, 2006

Jullista


Hittade denna lista hos Festfia, och den passar ju bra så här några dagar innan juuuulen.

Längtar Du efter julen?
Inte så att jag längtar. Ska bli mysigt med jul, men inte så jag håller på att spricka av förväntan, direkt.

Vad är det Du längtar mest efter (om Du nu längtar efter julen)?
Hela allting. Mycket har ju redan kommit, med julljus och julfint i alla vrår. Men sen kommer maten och klapparna. Ja, mest maten och klapparna. :)

Vad ska Du göra i jul?
Vi ska fira hemma hos mina föräldrar. Göra det gamla vanliga, kolla på Mupparnas julsaga, spela monopol, äta obsent mycket gotter, öppna paketen.

Har Du köpt klart Dina julklappar?
Japp, de har varit inslagna och klara ett tag nu.

Vad har Du önskat Dig i julklapp?
Min önskelista finns här.

Ditt bästa jultips?
Gör som du själv vill. Men tänk på att det är roligt att göra andra glada också! För många är ens närvaro vid denna högtid viktigast av allt.

Favoritmat på julbordet?
Köttbullar och prinskorv. Lätt! Och allt goooodis.

Något på julbordet Du inte äter?
Resten. Ja, jag är ganska kräsen faktiskt.

Julgran?
Nej, inte här hemma åtminstone. Eftersom vi ändå är hos föräldrarna räcker det med gran där.

Ingvar som julvärd?
Mysgubbe!

Julstrumpor, är det något för Dig?
Jodå. Tror jag hade strumpa förra julen. Föräldrarna gav upp för ett tag sen, tror jag. Men har för mig syrran fixade förra julen. Lite oklart. Det är åtminstone en tradition att fortsätta med när Kaspian är tillräckligt stor för att fatta nåt. Vissa öppnar ju alla paketen på morgonen, men vi har alltid gjort det efter middagen. Så i strumpan ska det ligga nåt att sysselsätta sig med hela dagen, lego, spel, sånt.

Tror Du eller har Du någonsin trott på Tomten?
Nej, inte vad jag minns.

Finaste julsången?
Gläns över sjö och strand, kanske? Den enda jag kommer på just nu.

Kollar Du på Kalle klockan tre?
Ja. Och börjar ladda inför middagen kl 16 med massa godis. Enda dagen på julen man får äta godiset innan middagen, va?

Karl-Bertil Jonsson?
Nä. Brukar vara på i bakgrunden när vi öppnar paketen, men är inte så noga.

Särskild jultradition Du gillar extra mycket?
Nej, jag kommer inte på nåt speciellt. Kanske när alla kommer gående på morgonen och fyller under granen med klappar.

Vilken tid på julaftonen är den bästa?
Det är ju som juligast där från 15 fram till kanske 20. När man äter och öppnar klappar.

Finns det någon julmusik Du har svårt för?
Inte som jag kommer på så där.

Har Du något nyårslöfte på gång?
Nä.

Är det något Du vill tillägga?
Inget så där direkt. God jul, kanske?

6 Comments:

At 7:16 em, Blogger P said...

Hahaha, "resten"... hihi. Jag åt faktiskt lax (och sill tror jag) på julbordet. Om man tar jäättemycket potatis och yggepygge fisk går det alldeles galant :)

 
At 9:02 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Ja, potatis äter jag ju förstås. Och så glömde jag leverpastejmackorna. Och julmusten.

 
At 9:52 fm, Anonymous Anonym said...

Visst är det kul med listor :-D

 
At 10:02 fm, Blogger Veronika said...

sofia: Listor är bra att fylla ut med när man inte kommer på nåt annat att skriva. :)

 
At 10:09 fm, Anonymous Anonym said...

Återigen, söt unge du har :) Hoppas att ni allesammans får en god jul :D

 
At 12:18 em, Blogger Veronika said...

arkeologen: Det gäller bara att välja ut rätt bilder. :) Tack, detsamma angående den goda julen.

 

Skicka en kommentar

<< Home