tisdag, december 19, 2006

Födelsedagsbarn firat

Så har Johans släkt begivit sig hemåt i mörkret. Vi har kört igång diskmaskinen. Kaspian ligger och sover. Han borde vakna när som helst, för det verkar otroligt att det är sovdags för natten.
Vi började Johans födelsedag med att gå till ica och panta flaskor. Som vanligt när vi gör det blev maskinen full. Men vi fick våra pengar ändå. Vi gick till Brantingstorg och på bageriet där köpte vi en blåbärsprincesstårta. Sen tillbaka till oss och handla på netto. Godsaker att bjuda släktingar på.
Sen har vi städat. Medan Kaspian sov middag spelade vi dataspel, och jag uppdaterade bloggen. Trots att vi dammsög igår körde vi en vända till idag. Man kan aldrig dammsuga för mycket! Haha, vad skrev jag just? *korkboll*
Halvåtta hade Johan sagt att folk skulle komma. Klockan 18 säger han "Ja, folk kommer halvsju". Då fick jag någon form av panik. Men det gjorde inget. För vi hade så städat och fint.

Kaspian fick sin första julklapp, av Johans mormor och morfar. Vi ska ju inte fira jul med dem. Och precis som vid julklappsinslagning var han mest intresserad av snöret. Men inuti låg en lära-gå-vagn. Vad han behövde en sån! Han går inte många steg, men han går iaf med vagnen. Sööööött.

Och återigen bara måste jag säga. Johans mammas släkt. Pratar. Så. Otroligt. Mycket. Det går liksom inte att konversera ordentligt, och alla vill göra sin stämma hörd, så tre stycken kan prata samtidigt, och liksom försökta överrösta varandra. Efter ett tag får min hjärna kortslutning och jag sitter och knaprar på en kaka medan jag nickar lite åt det håll där den som pratar högst sitter.