onsdag, december 20, 2006

Det är vad jag kallar festa

Efter nobelfesten kunde man i kvällstidningarna läsa att stackars kungabarnen inte fick gå på efterfesten. Drottning Silvisa sa "Stopp!". Stackars dem.
Därför har aftonbladet idag en glädjande nyhet. "Äntligen fick Vickan festa", kan man läsa, ja de pratar om "Victorias revanch". I helgen var hon nämligen på julfesten med sina kursare på diplomatutbildningen. Läser man bara ingressen får man verkligen en bild av att det var värsta festen:
Efter Nobelbanketten hade Victoria festförbud. Nu får hon äntligen släppa loss. Här festar kronprinsessan med sina klasskompisar – tills Daniel Westling hämtar hem henne.
– Jag har haft jättetrevligt, säger hon på väg ut från krogen.
Ja, herre je. Det verkar ju som om hon lagom full blevburen hem av sin pojkvän mitt i natten. Men om man läser noga väcks några frågor.
Daniel Westling kom till "krogen" halv elva och ställde sig med Victoria i baren. Hon drack upp den drink hon hade i handen och sen gick de hem. Hallå! Hon gick hem innan klockan 23 på kvällen. När fan tror ni Nobelfesten slutar? Jag gissar på runt 23.
*suckar och skakar på huvudet*
Den andra frågan är ju hur vilt det egentligen gick till. Jag fick en bild i huvudet av rubrikerna och ingressen att det verkligen var äkta hoola baloo. En riktig baluns. Där "Vickan" dansade på bordet á la Paris Hilton till klockan 5 på morgonen. Men sen var det bara en jäkla tråkgrej.
Stackars prinsessor som inte vet vad 'festa' betyder. Eller vänta. Det kanske är "reportrarna" på Aftonbladet som inte vet.