onsdag, augusti 02, 2006

Hemligheten i frysen

Johan har fått för sig att han ska laga köttfärssås till mig. Det kommer ske ikväll. Jag är dock förbjuden att vara i köket när detta sker. Jag är också förbjuden att titta i nedersta facket i frysen, för där finns tydligen en hemlig ingrediens.
Vad kan det vara för en hemlig ingrediens? Glass? Nä, det passar inte särskilt bra till köttfärs. Med största rimlighet är det någon form av grönsak som han ska försöka "lura" i mig. Ärtor? Majs? Nä, då är han ju bara dum i huvet, det får han inte i mig. Jag har funderat på om det kan vara quorn som han ska "dryga ut" såsen med. Och om jag gillar det kan vi ju äta quornfärssås tillsammans istället. Men vi vet ju redan att jag tycker om quorn.
Jag har redan råkat titta i det facket, utan flit. Jag skulle lägga ner en sak där. Men jag reagerade inte på något som låg däri. Det är alltså ingenting förvånansvärt som bor i frysfacket. Nu är jag lagom sugen att kolla faktiskt. Men jag låter väl bli.
Det är också ganska dumt av honom att laga en köttfärssås som han är osäker på om jag kommer gilla. Vem ska äta upp den? Johan är vegeterian. Och jag har redan ägnat halva mitt liv åt att äta mat jag inte tycker om, pilla bort det värsta, få kväljningar och tårar i ögonen. Så jag har lovat mig själv att bara äta saker jag tycker om. Tycker jag inte om blir det till att slänga, helt enkelt. Som reservplan har vi dock att bjuda hem Adde, han äter ju allt.

2 Comments:

At 2:46 em, Anonymous Anonym said...

Säker på att det inte var någon fin köttbit där då som han tänkt mala ner och göra såsen på?
Väldigt gott med riven palsternacka och morot i förresten.. om de är sådär finrivna så man inte ens märker dem.

 
At 3:43 em, Blogger Veronika said...

ad: Nä. Själva köttfärsen ligger i kylen. Lillsyrran kikade för vi behövde hamburgerbröd. Hon hittade inget konstigt, och inget som passar i köttfärssås. Vi får se vad han hittar på.

 

Skicka en kommentar

<< Home