tisdag, augusti 01, 2006

Jag och skor

Varför vill jag ha varenda par skor jag ser? Är det någon som kan förklara? Det är ju sinnessjukt. Min senaste förälskelse står Mimmi för. De rosa skulle kunna bli ena riktiga favvisar, det är jag i ett nötskal. Och de grå vill jag gärna stoppa ner tossingarna i när höstrusket kommer.
MEN. De skorna går ju inte alls ihop med min nya vuxna stil. Jag ska ju gå klädd i högklackade pumps, och se så där världsvan ut. Fast mina fötter, och därmed i princip också jag, tycker mycket bättre om mjuka, sköna gympisar.
Och så var det det där med ekonomin. Jag har denna månad (juli) köpt två par skor, förra (juni) tre par. Inte bra. Inte bra alls. Eller, på ett sätt är det ju jättebra. De står där och är så fina i hallen, och får följa med mig ut på äventyr. Men, allvarligt talat. De är ju alla sommarskor. Mimmis gamla avlagda skulle ju passa perfekt i höst ju! Flipflops och ballerinas är inte särskilt höstiga. Och det är ju helt klart billigare att köpa begagnat än att köpa nytt.

2 Comments:

At 11:00 em, Anonymous Anonym said...

Ska du ha några ska du ha de gråa. Perfekta o ha till hösten ju. Och diskret färg (dvs inte rosa) så är lättare att passa ihop med flera stilat. Dessutom ser du nog mer vuxen o affärsmässig ut i de grå än de rosa :)

 
At 8:52 fm, Blogger Veronika said...

pernilla: Men, är inte rosa skor så jag att man inte vet vart man ska ta vägen? Och så svårmatchat är det inte. Alla byxor jag äger är jeans eller svarta, och alla tröjor är rosa. Hehe.
mimmi: Jag tycker avlagda låter roligt. Tihi.

 

Skicka en kommentar

<< Home