torsdag, augusti 03, 2006

Delmål

Nu har jag bestämt delmål på vikten. Det gör alla som har viktbloggar. Vikt, bmi, när och belöning.
  1. 91 kg. Då har jag ett bmi under 30 (29,71 för att vara exakt), dvs "vanlig" övervikt, inte fetma. Innan sommaren är slut (lite diffust kanske). Dyr frisör.
  2. 76 kg. Då har jag bmi under 25 (24,8 för att vara exakt), dvs normalvikt. Innan jag åker till Kanarieöarna i slutet av januari. Well - en resa till Kanarieöarna. Och en ny bikini!!!
  3. Sen fixar jag ett slutmål som ska vara fixerat och klart innan jag fyller 25, 1 maj 2007. Då får jag en sproilans ny garderob, det lär behövas!

I morse visade vågen 94 kg. Blir lite orolig, för det innebär -2 hela kg sen i söndags. Det är ½ kg om dagen. Är det inte att droppa vikt lite väl fort? Men jag äter ju ordentligt. Så -3 kg till innan skolan börjar (för då slutar väl sommaren?) känns rimligt. Om jag inte börjar gå upp igen. Dagens bmi är med andra ord 30,69. Så på drygt en månad har jag sänkt det ganska rejält, från 32,56.

*klappar mig själv på axeln*

4 Comments:

At 1:27 em, Anonymous Anonym said...

Klappar också på axel. Du är duktig (så får man inte säga till barn, får man säga så till vuxna? Jag kände mig ganska fånig när Farmor sa att jag var duktig när jag hämtat deras post...). Fortsätt såhär så kan vi snart låna kläder av varann! :D :D Fast då får du krympa en decimeter.

 
At 1:51 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Nej, så smal som dig kan jag bara inte bli. Du får ju inte ens på dig babybjörnen. Hahaha. Tänk, man tror att bb-selen ska vara one-size, men inte passar den alla, inte.

 
At 4:53 em, Anonymous Anonym said...

*klappa*

 
At 5:18 em, Blogger Veronika said...

Gosh! Vad snälla systrar jag har!

 

Skicka en kommentar

<< Home