tisdag, februari 07, 2006

Mer värktabletter?

Jag tog två alvedon när jag gick och la mig igår. Gick inte att somna utan. Så himla ont i huvudet. Sen ytterligaren två kl 7 i morse. Mådde så fruktansvärt obra när jag vaknade. Med de två alvedonen lyckades jag sova till 10.
Vid 12 kände jag att de började släppa och tog en laddning till. Inte ett skit hände. Inte ett dugg bättre mådde jag.
Så, vad gör jag nu? Ska jag ta två tabletter till? Onödigt att stoppa i sig massa läkemedel som inte funkar. Å andra sidan skulle mitt huvud kanske äntligen kännas som moln istället för bly. Det vore värt en del. Jag menar - tar alvedonen äter jag gärna. Men nu funkade ju inte de två senaste jag tog.
Suck. Johan tyckte jag skulle äta en banan och dricka massa vatten och sen gå och lägga mig. Men han är ju ingen doktor, precis. Han var full när han ringde faktiskt, gnällde på att de "bara" fått grönstedts tre-stjärniga till middagen. Tycker han ska vara glad som får åka på tjänsteresa och gå på kurs och sen äta middag med jobbarkompisarna. Medan jag ligger ynklig hemma. Ynk, ynk.