måndag, november 28, 2005

Klappar mig själv på axeln

Idag var jag hos tandläkaren. SÅ HIMLA DUKTIG! I väntrummet höll jag på att
a) gå till receptionisten och säga att jag ångrat mig och betala utan undersökning och gå
b) svimma (på riktigt, det snurrade och jag var tvungen att hålla mig i armstödet på fåtöljen)
c) kräkas
d) börja gråta.
Men det gjorde jag inget. Istället gick jag supermodig som jag är in i undersökningsrummet och svarade på diverse frågor och småpratade med tandläkaren. Som om jag inte alls var livrädd, utan faktiskt ganska cool. Han tittade och hittade INGA NYA HÅL! Och då har jag ändå druckit läsk varje dag i fyra år sen jag var hos tandläkaren sist. Däremot två gamla lagningar som gått sönder - men det var inte mitt fel, utan berodde på att jag gnisslar tänder om nätterna.
Tio minuter tror jag besöket tog. Och det är nåt jag gått och skjutit på i sådär tre år. Slutnotan (inkl detta besök) kommer hamna på strax under 1700 kr. Och jag behöver inte dra ut några tänder! Många måste ju dra ut sina visdomständer, men mina var jättefina! Åh, jag är så duktig!
Efteråt gick jag runt på stan och skulle köpa nåt fint till mig själv för mina tänder var så fina. (Två gamla hål, hit eller dit.) Kollade på kläder och prylar, men det finns bara en sak som duger när man ska fira nåt: smågodis i massor. För jag vet minsann att mina tänder tål det. För jag har inga nya hål.
*sjunger*