tisdag, november 22, 2005

Hello!

Nu har jag varit i skolan och lärt mig fornsvenska för andra gången. Det är så fint när man liksom antecknar det som ska komma. Lite skoj liksom. Men det känns iaf som jag har sån koll så att jag om jag fortsätter gå på lektionerna (åtminstone de flesta) kommer klara tentan. I såna fall behöver jag "bara" skriva min uppsats i älvdalska (om kasusböjning, vilket är det jag läser i svenskan nu, wee) så får jag garanterat studiemedel nästa termin. Jag kanske får det iaf. Har ingen koll, faktiskt.
Balen igår var sådär. Alkoholfritt suger - jag fick 4 flaskor mineralvatten. Å andra sidan har jag hört att mineralvatten är bra för gravida, har dock ingen aning om varför. Och maten... Jag är alldeles för kräsen för att gå på bal. Jag vill ha kött o potäter, inga krusiduller. Efterrätten var iaf okej. Den gick att dela på så jag åt bara browniesen med vaniljyoghurten, så fick Lotta äta upp det andra, nån bärmoussegele.
Nu ska jag ta itu med nånting. Kommer inte riktigt ihåg vad. Borde gå hem och äta lunch kanske? Är ju helt pank, men har massa matlådor i frysen. Glömde bara ta med. Nej, nu gör jag det jag MÅSTE göra idag, sen går jag hem och äter. Och när Johan kommer hem har han tjingat datorn. Så då kan jag gå tillbaka till Uplands och göra lite "fixa"-grejer.