torsdag, november 24, 2005

Dum, dumdi, dum

Har haft möte med ett par som ska gifta sig på midsommar. Jag skulle kanske inte passa som bröllopsfixare, men det är verkligen det här jag tycker är kul. Att fixa fester. Eller, är det bröllop? Att jag från jag var 2 år gammal lärt mig att det är helt onödigt att visa sin kärlek med en löjlig ring. Men det verkar så himla roligt att gifta sig. Folk som gifter sig är alltid så glada och förväntansfulla. Och som sagt, de här har jag haft kontakt med i över ett halvår och nu när det är ganska exakt ett halvår kvar till de ska gifta sig börjar den mer konkreta planeringen. Band, vinval, tårta, osv.
Fast det är som sagt ruggigt töntigt och fruktansvärt dyrt att gifta sig. Jag lägger hellre pengarna på en fin barnvagn. Man kan ju bara klia varandra på ryggen och koka te när den andra är trött. Och kramas. Dessutom är ringar ohyggligt opraktiska. Eller är det hyggligt praktiska de är?

1 Comments:

At 9:24 fm, Anonymous Anonym said...

hej gullet. tänkte bara skicka en trött hälsning. fatta att jag var i datasalen 8 i morse! bara för att slippa kö... när jag inte börjar skolan förrän 14! hmm det àngrar jag bittert nu iaf, är dödstrött. men men, jag hoppas att allt är bra med dig!!! kram.

 

Skicka en kommentar

<< Home