torsdag, november 24, 2005

Jobbigt

Flyttningen går dåligt. Vet inte hur jag ska få de sista prylarna från studentrummet till hem. Det är väl ungefär en billast. Hade tänkt få hjälp att flytta förra veckan, men det blev som sagt bara en vända. Har ingen lust att hyra en bil, och då måste jag ju ändå få någon som vill köra.
Nu tänker Adde flytta in sina prylar i helgen, vilket är skitdåligt. Jag hade ju trott att jag skulle bli klar, men sen kom INGEN och hjälpte mig flytta (tom Hanna, LJ och Ylva) när det var planerat. Och Johan har lovat hjälpa till, men istället varje kväll när jag kommit hem suttit framför datorn.
Saken är den att det är så fruktansvärt skabbigt. Jag har inte bott där på riktigt sen precis i början av hösten, när folk trodde att det fortf var sommar. Och det var ju inte direkt så att jag städade jättefint när jag började sova hos Johan mer frekvent. Så det är så dammigt att man får ont i lungorna. Och eftersom halva rummet fortf är fullt med grejer som jag inte kan få iväg därifrån känns det meningslöst att försöka städa. Och nu tänker som sagt Adde flytta in i helgen "Du kan väl städa runt mina kartonger?". Jo, heja.
Fattar inte varför jag sa till mina föräldrar att jag skulle klara det själv. Trodde nånstans att eftersom jag känner typ 100 personer så skulle det kunna ordnas ändå. Men det blir väl till att gå 14 ggr fram och tillbaka, och sen ställa de stora sakerna i förrådet tills jag hittar en bil. Mina föräldrar har hjälpt mig flytta fem gånger, så jag vill vara snäll och inte besvära dem. De bor ju inte ens i Uppsala. Nu verkar ju de vara de enda människorna jag kan lita på, men nu är det försent. De kan inte komma innan helgen, direkt.
Dessutom har jag tappat bort extranyckeln, det lär ju vara ganska dyrt.
*suck*

2 Comments:

At 1:47 em, Anonymous Anonym said...

Jag kan köra bil om du hyr en.

 
At 3:41 em, Blogger Veronika said...

Du är snäll.

 

Skicka en kommentar

<< Home