torsdag, november 17, 2005

Konstigt

Shirin hade ringt hit till kontoret vid 9 i morse och frågat efter mig. Och då hade Lotta sagt att jag aldrig kommer hit innan 13. Det kan väl inte stämma? Jag har haft en lite dålig vecka och varit här 11-12, men annars är det snarare 10-11, väl?
Okej, jag är nog ALDRIG här 9. Men 13? Eller, hon kanske fick för sig att jag pluggade alla dagar i veckan? Som igår var jag ju i skolan 12-14. Men då var jag faktiskt här INNAN jag gick dit för att få lite gjort. Imorgon är det skola 10-12. Då lär jag ju inte komma förbi här innan.
Fan vad dålig jag är. Jag vill ju bli vuxen och gå upp senast 8. Men varför ska jag vara på jobbet 9? De flesta jag jobbar med och som behöver hjälp kommer inte hit förrän vid 16. Ju tidigare jag kommer, desto längre arbetsdagar får jag. Förmiddagar används ändå till största delen åt surfande och bloggande.
En idé skulle vara att gå upp kl 8 och spela dataspel. Det tycker Johan, för då kan han ta kvällspass vid datorn. Men det är så svårt att hitta andra spelare så tidigt. Att hitta en grupp för ett uppdrag går på 5 sekunder kl 20. Men på morgonen får man minsann döda alla monster själv. Och även om man får mycket xp och känner sig duktig så är det faktiskt lättare att slåss om man är flera.
Nej, jag fortsätter nog som jag gör. Men varför sa hon att jag inte kommer förrän vid 13? Vilken konstig tid...