söndag, oktober 09, 2005

Det regnar

Det gick bra igår, trots viss panik. Satt dock ihop med största klagaren på denna jord, men jag slutade lyssna och pratade åt min bordsherre som satt åt andra hållet. Vid baren sen kom klagaren och klagade, då sa jag att jag tyckte att han inte gjorde något konstruktivt av sin kritik "Det är skitdåligt att det är svinn i puben". Ehh? Ja, det fattar väl jag också. Hade jag som sagt varit smart skulle jag nickat och försökt gå åt ett annat håll, men han bestämde sig istället för att ge mig, i hans ögon, konstruktiv kritik. Ville kräkas på hans skor.

Idag åkte jag och Johan till Boländerna. Först besökte vi Barnens hus och körde runt barnvagnar, lyfte, tryckte på knappar, fällde stolar, vippade stångar. Sen gick vi till Babyland och körde runt barnvagnar, lyfte, tryckte på knappar, fällde stolar, vippade stångar. Jag blev så klart kär i den barnvagn jag redan var kär i. En sittvagn från Emmaljunga som man kan stoppa ner en lift i så babysar kan åka. 6000 kr (inkl liften) utan några roliga prylar (skötväska och sånt) kostar den ny (dock 2005 års modell).
Johan blev kär i en för 1600 kr (exkl liften). Fast han blev nog mest kär i priset.
Sen var vi på ikea och köpte sänglampor och fönsterlampor. Vi valde även ut skötbord och lite andra prylar (givetvis kollade vi massa babyprylar på barnaffärerna också, men där kollade vi mest barnvagn). Sen gick vi till elgiganten och köpte en micro. :D Jag älskar microvågsugn! Tex i morse skulle vi koka mjölken till varma chokladen. Då sa jag typ när jag såg att det började koka "Akta dig så vi får bort mjölken innan den kokar över". Då ska han vara rolig och vänta till det kokat upp så att det når kanten på kastrullen. Misslyckas totalt och skvätter mjölk över hela spisen + på golvet. Härligt skinn på mjölken. Mums. NOT!!!
Men nu har jag micro, så slipper vi koka mjölken på spisen!