lördag, oktober 08, 2005

Vill ha lugn helg

Förra helgen var, trots inventering den 1, lugn. Jag behöver helger, där jag kan jobba fredag, lite på lördagen. Sen ta det lungt hela kvällen på lördagen och sen bara slappa hela söndagen. Jag behöver det!
Denna helgen blir inte sådan. Jag sov för länge, så nu hinner jag inte duscha. Hade tänkt vara snabb och duktig och gå på stan och hitta tröja/blus/kofta till middagen i kväll. Men icke. Jag får ta någon gammal. Måste vara på nation om en halvtimme och ge fikisarna växel. Varför kan vi inte bestämma något bra gömställe åt pengrna? Varför måste de vara inlåsta i ett kassaskåp? (Jag vet, varför, försäkringar och sånt...)
Sen måste jag hem snabbt som skjuten katt och duscha, samt plocka ögonbrynen (har ej gjorts på över en månad...(ögonbrynsplockningen, jag har duschat)), och vara tillbaka på valberedningsmöte kl 13. Sen snabbt som blixten hem och byta om till middagskläder. Klockan 15.30 tillbaka.
Innan dess har jag sådär 10 småprojekt jag måste hinna med. Till att börja med borsta håret och klä på mig. :D Sen ringa några samtal, kolla upp lite grejer. Fixa pubgrejer. Peppa Andrée som jobbar för tredje kvällen i rad. Hårt när man är heltidsstudent.

Sen håller middagen på till 22 drygt. Kul sitta där och äta älg med svampsås med okänd man till bordet. Ja, jag tycker faktiskt det är ganska roligt. Men nu är jag ju alkoholfri, så jag kan inte tänka mig att det är lika roligt som vanligt.
-Varför dricker inte du alkohol?
-Gravid.
-Men du är väl inte klar med dina studier?
-Fuck off!
Kanske man kan smita hem framåt midnatt. Sen imorgon ska jag och Johan ta promenad ut till Babyland i Boländerna och kolla barnvagnar och små bodisar och annat man gör där. Sen ta bussen hem med våra nyinförskaffade babyprylar. Eller, möjligtvis en micro från Elgiganten som ligger bredvid. *önskar mig en micro*
Nope! Nu är den brända gröten gammal, jag måste vara på nationen... typ nu. Så på med kläderna och spring, spring!