lördag, oktober 01, 2005

Usch för tips!

Det är skönt nu när nästan alla vet att jag är gravid. Många kommer fram och kramar och säger grattis. Helt okej. Men jag blir helt jävla astrött på folk som ska ge råd.
Som att jag måste äta ordentligt. Jag har varit hos doktorn och hade skitbra värden (utom blodtrycket, som var väldigt lågt, men det är högt som är farligt). Jag mår bra, mer eller mindre, men lite jävla illamående och trötthet får man väl stå ut med? Jag kanske inte äter som en hälsoguru, men jag äter i alla fall bättre än jag gjorde innan.
Och när man tänker på saken. Det finns folk som super, knarkar, röker, dvs lever betydligt sämre än jag gör, som faktiskt får välskapta ungar!
Sen alla som bara: Åh, ta det försiktigt, bär inte så tungt. HALLÅ! Hur inni helvete tror folk att 50 ölkartonger/backar förflyttar sig varje vecka på den här nationen? Eller läskbackarna? 20 stycken flyger från lastkajen till sin plats varje vecka! Helt utan att jag behöver lyfta dem? Jag är så illa tvungen att bära saker, det är inte direkt någon annan som gör det.
Jag har liksom en egen spärr när jag inte bär. Dels bär jag inte så mycket i taget (förut bar jag två backar i taget, nu går jag hellre några gånger extra), dels kanske jag bara bär 10 backar, sen tar jag en paus. Och ölfat förflyttar jag aldrig mer än 10 meter. Och får jag minsta känning i ryggen slutar jag direkt.
Slutsats: Jag är inte dum i huvudet, och jag kan ta ansvar för mitt eget liv och min egen kropp. Och jag tror den tennisbollsstora kroppen inne i mig också mår fingemang! Så det så!