fredag, januari 05, 2007

Saker som oroar mig

Att moderaterna i Sthlm verkar planera att sälja ut ännu mer av allmännyttan. Förra gången sålde de ut 12000 hyresrätter, idag finns bara 18000 kvar. Kötiden är så där 10 år, om det inte ändrats på sista tiden.
Att man tvingas söka jobb i hela landet för att få a-kassa. Kanske får man dispens om man har barn? Eller om ens arbetande partner har arbete där man bor. Vad vet jag. "Hä bare å flytt."

Jag hade tänkt länka vidare till dagstidningarna som skrivit om detta på sista tiden. Tyvärr har länkningsfunktionen i blogger slutat fungera. Igen. Jag hade även tänkt ha den här eftertexten i kursiv, men formateringsfunktionen funkar inte heller.
Jag hade också tänkt förfasa mig över fler saker, det var speciellt nåt, men min hjärna tog slut där. Har suttit och arbetat med tidningen hela dagen och skrivit allt möjligt. Så det är nån form av overload.