måndag, december 11, 2006

Stopp! sa plånboken

Idag var jag i Stockholm. Huvudsyftet var att träffa en kompis, men jag passade även på med lite julshopping. Eller kanske inte så lite. När jag kom hem kollade jag saldot. Inte många hundralappar kvar kan jag säga.
Men nu är så gott som alla julklappar ordnade. Det som saknas är en del till farmor och farfars. Ja, den viktigaste delen. De ska få ett litet fotoalbum, och jag har albumet. Tyvärr har jag inga fotografier. Så det blir till att sätta lämpliga bilder på ett minneskort och skicka Johan ner på stan för sista minuten-framkallning. För jag har inte råd. Hehe. Sen behöver kussarna nåt också, men de får nog nåt presentkort, det brukar de få.
Har köpt en del saker på internet och jag är SÅ GLAD att jag hållit mig borta från faktura-valet. Har hela tiden betalat med mitt visa och sett pengarna dras med det samma. Det är klart att det kan kännas skönt JUST NU att välja faktura och betala senare. Men överlag är det skönare att betala nu. Hur kul är det att betala klapparna i januari?
Sen ger en ju alla råd att man inte ska köpa så mycket presenter till bebisar. HAHAHA. Det finns ju så mycket fint som skulle passa små kaspianer så himla bra! Pocketshop hade tre barnböcker till priset för två, så det blev tre kartongböcker. Ja, utöver det som redan inhandlats till den lilla sötgurkan. (Fast en av böckerna var det mer text i, så den ska vi spara till han fyller 1.) Men det handlar inte så mycket om huruvida han uppskattar klapparna. JAG blir ju lycklig av att köpa dem.
Mitt letande efter det jag bestämt åt Johan fortsatte också - utan lycka. Det är helt enkelt inte säsong. Har lyckats köpa andra saker till en summa som är på gränsen till fyrsiffrig så han får kanske inte det. Åh, om ni tycker det låter som sjukt mycket pengar så fyller han år 19 december. Så det är både julklapp och födelsedagspresent.
Hmm. Jag har 600 kr kvar. Minus 200 kr för bok jag beställt på antikvariat som måste hämtas ut denna vecka (kurslitteratur). Och sen är det ju 100 kr autogiro som dras vilken dag som helst (wow). Jippi 300 kr. Och i december är det inte fullt studielån. Och första föräldrapengen får jag (om jag har tur) i slutet av februari. Och då är det inte fullt. WIHOOO!
*tackar Gud eller dylik person för att det finns sparkonton*
*tackar också för att barnbidraget finns*

2 Comments:

At 7:58 em, Blogger Anneli said...

Fast du, kusinerna kommer inte vara här under julen...

 
At 11:25 em, Blogger Veronika said...

anneli: Moahhaahah, då ska de inte få några klappar.

 

Skicka en kommentar

<< Home