lördag, december 09, 2006

Valberedningsmöte

Idag var jag på nationen för att utfrågas av valberedningen. Johan hade lite otippat nominerat mig till biträdande redaktör för nationstidningen. Eller, inte helt otippat eftersom jag ju funderat på det. Men i alla fall. Fick lite frågor av typen "Vad kan du tillföra tidningen?" och "Har du tid att utveckla tidningen?".
Fick också veta att redaktionen för nästa termin ser ut att bli ganska ... tom. Så det kan bli ganska mycket jobb. Men men. Nåt måste man ju göra när man är föräldraledig. Göra tidning och vara ordförande för Föräldrar som studerar känns som lagom stora projekt.
Men än är inte den här terminen slut. Nu måste jag göra mina sex norskauppgifter som jag pratat om i två månader att de borde vara klara. Nu bara MÅSTE jag göra dem. Dessutom är det en del med namnforskningen också. Borde sätta mig och läsa på om alla olika namntyper. Efter att vi berättat om varsin namntyp och de tre viktigaste sakerna berättade läraren vad han tyckte var viktigast. Och det är ju det som kommer på tentan.
Imorgon är det tvättstuga. Och skriva alla julkorten. Johan har gjort en lista på dem han ska skicka till. 18 namn. Jag tror inte jag slår det. Det är turen med att ha en liten släkt. Eller, egentligen är den inte så liten men vi är ganska asociala av oss. Så jag skickar mest till vänner. Och jag har inte 18 vänner ...

Dessutom bara måste jag igenom Uldaman. Min quest-logg är överfull (trots att blizzard i och med senaste patchen så snällt gav 5 extra-slottar) och jag har fem quests i Uldaman. Första gången jag var där fick jag ett nytt quest, vilket vi också färdiggjorde (det med jättekvinnan i kartrummet). Direkt efter det försvann vår healer och direkt efter det stack vår tank. Jippi. Då dog alla vid nästa fiende vi mötte.
Igår letade jag efter en grupp i en timme eller två. När jag väl hade en full grupp bestod den av en paladin, en icke-healer präst och två druider. Och jag - magen - förstås. Lite underligt att inte ha med någon warrior, men en av druddarna funkade jättebra som tank i björn-form, och den andra var en baddare på att heala. Så det funkade fantastiskt bra. Vi hade dessutom ganska hög lvl - den lägsta hade 41 och den högsta 46.
Tyvärr hann jag bara göra färdig ett uppdrag, som visade sig fortsätta. *suckar* Anledningen till att vi inte hann klart berodde på server-fel. Så himla sugigt. Medan jag var inne i Uldaman såg jag i gille-chatten att alla npc:s ute i världen hade försvunnit. Dvs det fanns inga vakter i städerna, ingen att sälja varor till, inga personer som skötte gryphonerna (färdmedel), osv. Det ledde till många raider, Alliansen härjade vilt i Orgrimmar samtidigt som Horden raidade Darnassus. När blizzard märkte detta var de ju så klart tvungna att starta om servrarna. Så jag fick göra min första portal och skicka hela gruppen till Ironforge. Det funkade fin-fint.